قـصـة ( صــمــت الـمشاعــر ) الحلقة ( 12 ) .. بقلم / روئ

Leave a Comment




قـصـة
( صــمــت الـمشاعــر )

الحلقة ( 12 )

فضلت مريم واحمد اربع ايام يبعتوا لبعض رسايل ويتكلموا كتير بس رسايل بس وطبعا كل

يوم بيتعلقوا ببعض اكتر وخصوصا وان مريم كانت معجبه باحمد قبل كدا 

وفى مره طلبت منها هبه انها تروح معاها المعهد ويخرجوا وفعلا راحت معاها هبه 

لاقيت هبه محمد فالمعهد ومعاه بنات كتير واقفين معاه استغربت جدا ولاقيت معاه

واحد كان معاهم فالمعهد اسمه رامى 

مريم : فى ايه يابنتى بتبصى على دول ليه

هبه : دا محمد اهو 

مريم : محمد مين

هبه : اللى كنت مرتبطه بيه يابنتى 

مريم : اى واحد فيهم 

هبه : اللى واقف مع البنات ياختى

مريم : ومين دول اللى معاه 

هبه : معرفش انا هروح اسلم على رامى واعرف مين دول 

مريم : ماشى روحى وانا هناك فالكافيه 

هبه : اوكى 

راحت هبه تسلم على رامى ومحمد 

هبه : السلام عليكم 

رامى : وعليكم السلام 

محمد : هبه انتى ايه اللى جابك هنا 

هبه : انا مع مريم صاحبتى 

محمد : اه عامله ايه 

هبه : الحمدالله انتم ايه اللى جابكم هنا 

محمد : ابدا جاين لاصحابنا هنا 

هبه : اصحابكم اه طيب همشى انا عشان مريم وكدا

محمد : ماشى ابقى سلميلى عليها 

هبه : الله يسلمك 

مشيت هبه والغيره باينها فى عينيه وراحت لمريم لاقيت احمد ومحمود واصحابها 

البنات معاها 

سلمت عليهم كلهم ولما قعدت احمد راح مكلمها 

احمد : مالك ياهبه مضايقه ليه كل دا عشان انا هنا 

هبه : لا والله ابدا 

احمد : لا عشان انا هنا خلاص انا همشى

مريم : فى ايه يا احمد مش عشانك يابنى 

احمد : امال عشان مين 

مريم : محمد اللى كانت مرتبطه بيه شافته هنا 

احمد : اه عشان كدا فين دا تعالى وريهولى 

مريم : اللى واقف هناك مع البنات 

احمد : ايه دا الواد دا مرتبط بهبه اللى فى سنه اولى 

هبه : نعم مرتبط من امتى متعرفش

احمد : من شهرين كدا من اول الدراسه وانا بشوفه معاها كتير وسالتها قبل كدا قالتلى انها مرتبطه بيه 

هبه : شوفتى مش قولتلك 

مريم : سيبك منه اديكى ارتاحتى منه نهائى 

احمد : دا عيل ياهبه باين على شكله 

مريم : والله قولتلها يا احمد بس هيا مش بتسمع كلامى 

احمد : لا اسمعى كلام مريم دى هتخليكى تكرهى الدنيا نفسها 

هبه : ههههههههههههه

مريم : ايه دا احمد بيتصل 

احمد : احمد مين ياست مريم 

مريم : ههههههههههههه دا اخو هبه ياينى 

احمد : بيتصل بيكى ليه ان شاء الله بتخبى عنى ايه احكى يلا 

مريم : ههههههههههههههه

هبه : الواد شكله وقع فى حبها 

مريم : بس يابت هروح ارد عليه 

احمد : روحى ياختى ردى لما نشوف اخرتها معاكى 

راحت مريم بعيد شويه عشان تعرف تتكلم براحتها 

مريم : الو ازيك يااحمد

احمد : الحمدالله بخير انتى عامله ايه

مريم : الحمدالله 

احمد : انتى فالمعهد صح

مريم : اه ومعايه هبه كمان 

احمد : بجد هبه معاكى 

مريم : اه بتغير جو 

احمد: طب كويس هتروحى امتى 

مريم : يعنى على المغرب كدا 

احمد : مش تتأخرى 

مريم : حاضر مش هتأخر انت فين وايه صوت العصاقير دى

احمد : انا فالبيت دا عصفور لسه جايبه النهارده

مريم : بجد وسميته ايه 

احمد : لسه مش سميته صحيح انتى بيدلعوكى بايه

مريم : فى اللى بيقولى مريومه واللى بيقول مارى واللى بيقول مومو 

احمد : ولا واحد فيهم عجبنى انا هدلعك مارو 

مريم : مارو حلو الاسم دا 

احمد : ماشى انا بقا هدلعك مارو وهمسى العصفور مارو 

مريم : اشمعنا بقا 


احمد : عشان تكونى على طول معايه 

اتكسفت مريم وشها احمر وكان باين عليها اوى وطبعا هبه واحمد اخدوا بالهم راحت هبه راحت لمريم واخدت منها التليفون 

هبه : احمد حبيبى عامل ايه

احمد : الحمدالله ياهوبا انتى عامله ايه يابت 

هبه : الحمدالله بخير ايه اخبار نفسيتك انا شايفه ان فى تحسن الحمدالله 

احمدد : الحمدالله بخير 

هبه : انت قولت ايه لمريم خليت وشها احمر كدا

احمد : انا مقولتش حاجه بس يابت ياسوسه انتى وهاتى مريم 

هبه : هههههههههه دلوقتى بقيت سوسه بكره تحتاجلى وتتحايل عليا 

احمد : ههههههههههههه امشى وهات مريم يلا 

هبه : خدى ياختى لما نشوف اخرتها ايه معاه 

اول ما احمد كلم مريم فضل يضحك على كلام هبه 

مريم : بتضحك ليه

احمد : عشان من كلمه قولتهالك وشك احمر 

مريم : هههههههههههههه لا انا على طول وشى احمر وكمان هيا هبه بتكبر المواضيع مش اكتر 

احمد : انتى عسوله اوى ورقيقه اوى يامارو 

مريم : ليه بتقول كدا 

احمد : دا اللى حسيته من كلامى معاكى 

مريم : ياسلام 

احمد : اه والله 

مريم : ميرسى ليك ياحمد يلا بقا اقفل الرصيد هيخلص 

احمد : فداكى الرصيد كله 

مريم : ربنا يخليك 

احمد : مارو خلى بالك من نفسك

مريم : حاضر 

احمد : لا اله الا الله 

مريم : محمد رسول الله 

احمد: سلام

مريم : سلام 

قفلت مريم وهيا مبسوطه جدا وقلبها بيدق لانها حسيت ان احمد بدا انه يتعلق بيها 

ويهتم بيها وفى نفس الوقت مكسوفه جدا من صاحبتها 

راحت مريم لهبه واحمد ولاقيتهم عاملين يهزروا ويجيبوا فى سيرتها فضلت تهزر معاهم

وبعد ساعتين اخدت هبه وروحت وهيا فالطريق فضلت هبه ورا مريم لحد مافتحت معاها موضوع احمد 

هبه : قوليلى بقا بصراحه انتى حاسه بايه من ناحية احمد 

مريم : مش عارفه بس حاسه باحساس جميل كدا اول مره فى حياتى احسه ان حد 

يهتم بيا يسال عليا مش جربته قبل كدا اول مره احس بكدا 

هبه : وحاسه بايه من هو يعنى بدا يحبك ولا لا 

مريم : مرحله الحب لسه بدرى عليها احنا يعتبر لسه بنتقرب لبعض بنفهم بعض 

هبه : والله يامريم انا نفسى اخدك احمدد من زمان اوى وكنت بقوله كتير كان يقولى اصحابك دول عيال 

مريم : هههههههههههههه بصراحه احنا كنا كدا 

هبه : بس انتى كبرتى دلوقتى وبتفهمى كويس وعلى فكره انتى احلى من سلمى بكتير

مريم : يابنتى مش بالشكل والله 

هبه : بطلى تواضع يابنتى 

مريم : استنى تليفونى بيرن 

ياترى بقا مين بيتصل بمريم وليه ؟؟؟

يارب الحلقه تكون عجبتكم هنتظر رايكم

انتظروا الحلقة ال 13يوم الخميس الساعه ال4 العصر ان شاء الله

لمتابعه الحلقات السابقه اضغط هنا 

( بقلم / Roaa )

0 التعليقات:

إرسال تعليق

اكتب تعليقك هنا

المتابعون