قصه تهتز لها المشاعر بدأت بلعبه و انتهت بمآساه !

Leave a Comment



قصه تهتز لها المشاعر بدأت بلعبه و انتهت بمآساه !
|
|
|
|
... |
|
بداء الحوار بينهم

هى: كل صحباتى مرتبطين و إحنا آخر إتنين مش مرتبطين و كل واحد فينا عايش من غير حبيب

هو: اه .. مش عارف أعمل إيه ؟

هى: أنا عارفة .. تعالى نلعب لعبه

هو: لعبة إيه ؟

هى: تعالى نرتبط لمدة 30 يوم , أبقي حبيبتك فيهم و تبقي حبيبى فيهم لحد ما ال30 يوم يخلصوا

هو: مممم , فكره حلوه و انا كده كده فاضى طول الفتره اللى جايه

اول مرة يخرجو :
دخلوا السينما لأول مرة مع بعض و مسكوا إيدين بعض و هما بيتفرجوا عالفيلم الرومانسى

ثاني مرة يخرجو :
راحوا شاطىء البحر و إتفسحوا هو وهى عاشوا وقت مميز في اليوم ده

ثالث مرة يخرجو :
عزمها عالسيرك و علي بيت الرعب وهى كانت خايفه أوى و حاولت تمسك إيده بس غلطت و مسكت إيد واحد تاني و فضلت تضحك هي و هو عالموقف ده

رابع مرة يخرجو :
راحوا للعراف و سئلوه عن حظهم العراف قال لهم : حبايبى متضيعوش لحظه من حياتكم و عيشوا حياتكم في سعادة مع بعض بعديها عين العراف دمعت و قال لهم إمشوا

خامس مرة يخرجو :
هى عزمته عشان يروحوا الهرم و إتفرجوا هناك على الخيل و هو بيجرى هى همست ساعتها بكلام بس هو مسمعهوش

المرة السادسة :
ركبوا باص و بسبب الطريق المتعرج الباص عمل حادثه و مكان أول مره تبوسه عشان إتجرح

و في اليوم 29 :
الساعه 11:27 p.m
فاضل 33 دقيقه و ال30 يوم يخلصوا

هو و هى قاعدين فى نفس المكان إللى كانوا قاعدين فيه من 30 يوم ساعت ما إتفقوا يلعبوا اللعبه دى

هو : انا عطشان .. تحبى تشربى حاجه ؟

هى : شكرا .. يا ريت سفـن اب

هو : حاضر .. إستنينى مش حتأخر

20 دقيقة عدت لحد ما لقت واحد غريب بيكلمها

الغريب : إنتى صاحبة صاحب الرقم دا ؟

هي : اه ليه فيه إيه ؟

الغريب : سواق عربيه خبطه و هو في المستشفى حالته وحشه أوى

الساعه 11:57 p.m :
الدكتور خرج من غرفة الطوارىء و كان فى إيده إزازة سفـن اب و جواب

الدكتور : إحنا لقينا الحاجات دى معاه

قرأت الجواب و كان بيقول :

الجواب ده انا كتبته من كام يوم انا لقيتك إنسانه رقيقه و حلوه أوى و لقيت نفسى بحبك بجد من غير ما أحس إبتسامتك اللى حبتها عمرى ما حنساها و كل حاجه حصلت بينا فى لعبة ال30 يوم خليتنى أحبك أوى و قبل ما ال30 يوم يخلصوا أتمنى إنك تكونى حبيبتى بجد لآخر يوم فى عمرى .. بحبك ..

كرمشت الجواب و دخلت غرفة الطوارىء و صرخت و عنيها كلها دموع :

مش عيزاك تموت انا بحبك فاكر يوم ما رحنا الأهرامات ساعتها انا همست بكلام إنت مسمعتهوش انا كنت بتمنى ساعتها إننا نفضل مع بعض للأبد و نفضل مستمرين فى اللعبه لآخر يوم فى حياتنا أرجوك متسبنيش حرام عليك متعملش فيا كده

ساعتها الساعه دقت 12:00 a.m :

قلبه بطل يدق و كانوا 30 يوم زى ما إتفقوا بالظبط

أعطى كل المشاعر لمن تحب إجعله يشعر أنه أغلى من الدنيا لأنه عندما يرحل ستحزن عليه أشد الحزن و سيكون وقت المشاعر قد فات أوانه

إذا كنت أغضبته إذهب إليه و أرضيه حتى لو كان رضاه على حساب سعادتك

إحتويه داخلك و ضمه إليك و حافظ عليه قبل أن يصبح ذكرى


0 التعليقات:

إرسال تعليق

اكتب تعليقك هنا

المتابعون